به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از منابع خبری، برنده این مزایده بازیکن سابق تیم فوتبال ناپل ایتالیا، یک زن ایتالیایی است که با پرداخت 25 هزار یورو برنده مزایده گوشواره های مارادونا شد.
این مزایده امروز در شهر بولتسانو در شمال ایتالیا، میان دو نفر طالب خرید گوشواره های مارادونا برگزار شد و برنده مزایده بلافاصله پس از خرید گوشواره ها سالن را ترک کرد و در برابر خبرنگاران نیز حاضر نشد درباره برنده شدن خود اظهار نظر کند.
پلیس مالیاتی ایتالیا در ماه سپتامبر گذشته پس از شناسایی مارادونا در یک مرکز زیبایی در شهر مرانو در شمال این کشور، گوشواره های او به ارزش چهار هزار یورو به عنوان بخش کوچکی از بدهی 37 میلیون یورویی وی به آژانس مالیات ایتالیا را توقیف کرد.
در سال 2006 میلادی نیز پلیس مالیاتی ایتالیا ساعت رولکس (ROLEX) مارادونا به ارزش 11 هزار یورو را توقیف کرد که این ارقام در مقایسه با بدهی واقعی این بازیکن سابق فوتبال به آژانس مالیات ایتالیا بسیار ناچیز است.
دادگاه عالی قضایی ایتالیا در سال 2005 میلادی با صدور حکمی مارادونا ستاره سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین و بازیکن دهه 1980 باشگاه ناپل ایتالیا را محکوم به فرار مالیاتی و پرداخت 37 میلیون یورو مالیات کرد.
این بدهی مربوط به پرداخت نکردن مالیات در نیمه دوم دهه 80 میلادی بوده و فقط بهره روزانه آن سه هزار یورو است که هر روز به اصل مبلغ بدهی افزوده می شود.
مارادونا از سال 2005 میلادی از سوی آژانس مالیاتی ایتالیا تحت تعقیب است و این آژانس تاکنون تنها موفق به اخذ 50 هزار یورو از مطالبات مالیاتی خود از وی شده است.
X