بهرام افشارزاده در ادامه با توجه به سکوت خبری در حوزه بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: نقصی در اجرای برنامه‌ها بوجود نیامده است که رسانه ها بخواهند بر روی آن مانور دهند.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ساخت و سازها به خوبی در حال انجام است و رییس سازمان تربیت بدنی نیز هر روز پیگیری موضوعات مربوط به میزبانی است.
افشارزاده تصریح کرد: با توجه به تعویق 6 ماهه برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی، بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون‌ها و نیازهای آتی آنها مبنی بر افزایش فعالیت‌ تیم های شرکت کننده در بازیها، نسبت به بودجه قبلی برنامه ریزی خواهد شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تخصیص بودجه‌ این کمیته در سال جاری، گفت: تاکنون در راستای برنامه ریزی و اجرای برنامه های تدارکاتی تیم های اعزامی به شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی 2010 گوانگ‌ژو، توانستیم 85 درصد بودجه فدراسیون‌ها را تامین کنیم.
افشارزاده افزود: بنابراین از رییس سازمان تربیت بدنی و معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری درخواست کرده ایم که برای تخصیص بودجه کمیته ملی المپیک در سال جاری تا افزایش 100 درصدی آن پیگیر باشند تا بتوانیم فدراسیون‌ها را پوشش دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بیستم فروردین ماه تا پنجم اردیبهشت ماه سال 89 به میزبانی ایران در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد.
شمشیربازی، دوومیدانی، تنیس روی میز، کاراته، تکواندو، تیراندازی، کشتی فرنگی و آزاد، فوتبال، وزنه برداری، شیرجه، شنا، واترپلو، هندبال، بسکتبال، جودو، والیبال، تیراندازی معلولین، والیبال نشسته، تنیس روی میز معلولین، فوتسال معلولین و ورزش زورخانه‌های رشته‌هایی هستند که در این دوره از بازیها برگزار می‌شوند.
نخستین دوره این بازیها در سال 2005 به میزبانی عربستان سعودی با حضور 57 کشور اسلامی در مکه، مدینه، جده و طایف برگزار شد.
بانوان ورزشکار برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.
کشور عربستان، میزبان اولین دوره این بازیهای در سال 2005 شرایط را برای حضور بانوان ورزشکار فراهم نکرده بود.
X