چهارمین روز از هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانى جوانان جهان در حالى برگزار شد که تیم ایران با کسب اولین پیروزى با ۲ امتیاز در رده پنجم جدول جاى گرفته است. تیم هندبال جوانان ایران در گروه دوم رقابت هاى قهرمانى جهان با تیم هاى اسپانیا، فرانسه، برزیل، نروژ و تونس همگروه است و تاکنون ۳ بازى خود را پشت سرگذاشته است. این تیم مقابل ۲ تیم برزیل و نروژ نتیجه را واگذارکردند اما در نهایت شنبه شب با کسب پیروزى مقابل تیم اسپانیا به اولین برد خود در رقابت هاى جهانى دست یافت. تیم ایران هم اکنون در گروه خود با کسب ۲ امتیاز و با تفاضل گل کمتر در رده پنجم جاى دارد. با توجه به انجام ۲ بازى دیگر براى هر تیم و صعود ۳ تیم از هر گروه به دور دوم، ایران شانس حضور در مرحله دوم مسابقات را دارد.
در حال حاضر در گروه ایران رده بندى تیم ها بدین ترتیب است: ۱- برزیل با ۶ امتیاز، ۲- فرانسه با تفاضل گل +۳ و ۴ امتیاز، ۳- نروژ با تفاضل گل +یک و ۴ امتیاز، ۳- اسپانیا با ۲ امتیاز بدون تفاضل گل، ۵- ایران با -۷ تفاضل گل کمتر و ۲ امتیاز، ۶- تونس بدون امتیاز اما با در نظر گرفتن انجام ۳ بازى توسط هر تیم، تیم هاى صدرنشین گروه ها با داشتن ۶ امتیاز صعود خود را به دور دوم رقابت ها قطعى کرده اند. رده بندى گروه ها تا این زمان بدین ترتیب است:
گروهA :
۱- مصر ۶ امتیاز، ۲- آلمان ۴ امتیاز، ۳- آرژانتین ۴ امتیاز، ۴- ایسلند ۲ امتیاز ، ۵- قطر ۲ امتیاز، ۶- کویت بدون امتیاز
گروه:C
۱- سوئد ۶ امتیاز، ۲- اسلوونى ۶ امتیاز، ۳- استونى ۴ امتیاز، ۴- هلند ۲ امتیاز، ۵- گرینلند ۲ امتیاز، ۶- لیبى بدون امتیاز
گروه :D
۱- دانمارک ۶ امتیاز، ۲- پرتغال ۶ امتیاز۳،- چک ۴ امتیاز۴،- بلاروس ۲ امتیاز۵،- الجزایر بدون امتیاز۶،- مراکش بدون امتیاز هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانى جهان از ۱۴ مردادماه در قاهره مصر آغاز و تا پایان مرداد ماه پیگیرى مى شود. تیم ایران دوشنبه شب در چهارچوب این رقابت ها در چهارمین دیدار خود به مصاف تیم فرانسه مى رود.
دسته ها : هندبال
X